معرفی تعدادی از بازی برتر ایکس وان

معرفی بهترین بازی ها برای موبایل ، Pc ، پلی و...

معرفی تعدادی از بازی برتر ایکس وان

۱۲۴ بازديد

معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان

پیش از این، مقاله برترین بازی های پلی استیشن 4 را در دیجی رو منتشر کردیم و امروز نیز قصد دارید به معرفی بهترین بازی‌های ایکس باکس وان بپردازیم. از Gears of War تا Forza Horizon 4، هر کدام از این بازی‌ها در نوع و سبک خود بسیار جذاب‌اند و ساعت‌ها می‌توانند شما را سرگرم کنند.

بهترین بازی های ایکس باکس وان

 بازی Assassin's Creed Odyssey

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

اجازه دهید فهرست بهترین بازی های ایکس باکس وان را با آخرین نسخه از مجموعه محبوب اسسینز کرید آغاز کنیم. استودیو یوبی‌سافت در بازی اساسین کرید اودیسی، این‌بار بازیکنان را به یونان باستان و سال‌های ۴۳۱ الی ۴۲۲ قبل از میلاد مسیح برده است. داستانی تاریخی درباره جنگ‌های پلوپونز که میان اسپارت و آتن شکل گرفت و منجر به کشته و آواره شدن مردم بی‌گناه بسیاری شد. بازیکنان در این بازی قادر هستند تا از بین دو خواهر و برادر به‌نام‌های کساندرا و الکسیوس یکی را به‌عنوان کاراکتر اصلی خود انتخاب کرده و بازی را با او پیش ببرند. در این نسخه حالا شما می‌توانید با استفاده از سیستم انتخاب دیالوگ، سرنوشت متفاوتی را برای شخصیت‌های بازی رقم بزنید و شاهد چندین پایان مختلف برای بازی باشید. شخصیت‌پردازی بازی به‌خوبی هرچه تمام‌تر انجام شده است و داستانی چندجانبه با حضور شخصیت‌های مختلف هستید پیش‌روی شما قرار می‌گیرد.

گیم‌پلی بازی از لحاظ مختلف نسبت به نسخه اوریجینز تفاوت پیدا کرده است و با قرار دادن مجموعه‌ای از مهارت‌های اکتیو و پسیو، سازندگان دست بازیکنان را برای مبارزات باز گذاشته‌اند. در مجموع چهار مهارت برای مبارزه‌های نزدیک و چهار مهارت برای مبارزات از راه دور درنظر گرفته شده که به‌شدت به متنوع‌تر شدن گیم‌پلی بازی کمک کرده‌ است. نبرد کشتی‌ها در نسخه اودیسی شکلی بسیار کامل‌تر از نسخه بلک فلگ به‌خود گرفته است و حالا بازیکنان می‌توانند با دراختیار گرفتن خدمه مخصوص در دریای اژه وارد شوند و نبردهای دریایی فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند. در انتها لازم به‌ذکر است که اساسین کرید اودیسی به‌عنوان یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه در سال‌های اخیر موفق به دریافت نمره خوب ۸.۵ از وب‌سایت زومجی شده است.

 بازی Dark Souls III

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

دارک سولز را باید یکی از متفاوت‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی سال‌های اخیر قلمداد کنیم. مجموعه‌ای ساخته استودیو ژاپنی فرام‌سافتور که کار خود را ابتدا با Demon Souls  آغاز کرد و درنهایت هم با دارک سولز 3 به پایان رساند. مجموعه‌ای که با انتشار هر نسخه جدید، سطح خود را چند مرتبه بالاتر برد و تجربه‌ای جدیدتر و شجاعانه‌تر را در اختیار مخاطب قرار داد. اثری که این‌بار بازیکنان را به‌دنیایی جدید می‌برد و آن‌ها را در نقش یکی از Unkindledها قرار می‌دهد. افرادی که برای بقای دنیا به‌دنبال یکی از پنج ارباب خاکستر «Loard of Cinder» هستند و حالا بازیکنان در داستانی کاملا غیرخطی باید به‌سراغ آن‌ها بروند.

در این نسخه گیم‌پلی بازی سرعت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبل به خود گرفته است و حالا بازیکنان برای هر سلاح خود دو حمله معمولی و قدرتی را در اختیار دارند. بازیکنان علاوه‌بر سپر خود، می‌توانند از حملات دشمنان جاخالی دهند و به‌کمک بونفایرهای معروف مجموعه، روند پیشرفت خود را ذخیره کنند. بدون شک درکنار موارد گفته شده، طراحی مراحل استادانه سازندگان بازی در تک‌تک لحظات شما را محو دنیای سرد و ترسناک خود می‌کند. دارک سولز 3 یک پایان فوق‌العاده برای مجموعه‌ای بی‌نظیر و سخت به‌شمار می‌رود که با بلوغ خود به تجربه‌ای بسیار ماندگار برای علاقه‌مندان تبدیل شده است.

 

 بازی Battlefield 1

  • سازنده و ناشر: دایس / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

تنها بازی شوتر مربوط‌به جنگ جهانی این فهرست مربوط می‌شود به بتلفیلد 1 ساخته استودیو دایس که در سال ۲۰۱۶ در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بازی برای اولین‌بار در مجموعه، بازیکنان را به دوران جنگ جهانی اول می‌برد و به آن‌ها اجازه می‌دهد این دوره تاریخی را از نزدیک حس کنند. بتلفیلد 1 از جهات مختلف یک موفقیت عظیم برای الکترونیک آرتز به‌شمار می‌رود و در زمان انتشار با واکنش بسیار خوب مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. بازی چه در بخش کمپین خود و چه در بخش چندنفره، تجربه‌ای سرگرم‌کننده را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد، تجربه‌ای که نشان می‌دهد سازندگان برای تک‌تک اجزای بازی وقت گذاشته‌اند. البته به بخش داستانی بازی باید بیشتر به دید قسمت آموزشی برای بخش چندنفره نگاه کنید. چرا که دایس تمامی هنر خود را در این قسمت از بازی بتلفیلد 1 پیاده‌سازی کرده است.

بخش چندنفره بازی به‌معنای واقعی کلمه حس‌وحال جنگ جهانی اول را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. در این بخش شاهد نقشه‌های بزرگ‌تر، سلاح‌های متنوع و ماشین‌آلات‌های جنگی‌ای هستیم که هرکدام در اختیار شما قرار می‌گیرند تا به‌واسطه ‌آن‌ها نبردی خونین را با ۶۳ بازیکن دیگر تجربه کنید. سازندگان در این بخش چهار کلاس مختلف را در نظر گرفته‌اند که بازیکنان با انتخاب هرکدام از آن‌ها، به‌سلاح‌ها و تجهیزات منحصر‌به‌فردی دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه‌بر حالت‌های چندنفره محبوب مجموعه بتلفیلد همانند کانکوئست، دامینیشن و Team Deathmatch، این‌بار سازندگان بخش جدیدی به‌نام Operation را در بازی پیاده‌سازی کرده‌اند که مراحل آن درواقع شبیه‌ساز رویدادهای تاریخی جنگ جهانی اول هستند و هرکدام نبردی تاریخی را روایت می‌کنند. در مجموع Battlefield 1 را می‌توان یکی از بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان قلمداد کرد که به‌واسطه گیم‌پلی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خود تجربه‌ای ماندگار را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

 

 بازی DOOM

  • سازنده و ناشر: اید سافتور / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

اید سافتور بالاخره در سال ۲۰۱۶ پس از یازده سال نسخه جدیدی از مجموعه محبوب دووم را منتشر کرد تا باری دیگر علاقه‌مندان بتوانند با قرار گرفتن در نقش دووم گای به‌جان هیولاهای جهنمی این مجموعه بیافتند. خشونت و سرعت در این بازی حرف اول را می‌زند و شما قرار نیست لحظه‌ای در یک مکان آرام و قرار داشته باشید. داستان بازی این قرار است که شخصی تصمیم دارد دروازه‌های جهنم را باز کند و شما هم باید جلوی او را بگیرید! داستان گفته شده در همین‌جا متوقف می‌شود و اصلا هم انتظار نداشته باشید از این حد فراتر برود. اما واقعیت این است که یک بازی دووم نیازی به داستان ندارد و تنها به‌واسطه گیم‌پلی دیوانه‌وار و هیجان‌انگیز خود تلاش می‌کند آدرنالین بازیکنان را به سقف بچسباند. سازندگان در بازی DOOM 2016 تلاش کامل خود را کرده‌اند تا هم به مجموعه اصلی و بازی‌های قدیمی وفادار بمانند و هم اثری امروزی با گرافیک فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار دهند. سلاح‌هایی همانند ارّه برقی محبوب و شات‌گان دوست‌داشتنی درکنار راکت‌لانچر به‌شما اجازه می‌دهند تا با دستی پر به سراغ هیولاها بروید و جنگی تمام‌عیار را با آن‌ها به‌راه بیاندازید.

سازندگان همچنین به‌شما اجازه داده‌اند تا سلاح‌ها و لباس خود را آپگرید کنید و در طول بازی مهارت‌ها و توانایی‌های شخصیت اصلی را بهبود ببخشید. به‌نحوی‌که در مراحل آغازین برای کشتن یک هیولا ممکن است بسیار به‌زحمت بیافتید، اما با پیش‌روی در مراحل کافی است تنها چند گلوله راکت‌لانچر یا سلاح BFG را نثار آن‌ها کنید. از نکات لذت‌بخش گیم‌پلی بازی دووم، گلوری‌کیل‌های مبارزات هستند که شما به‌وسیله آن‌ها می‌توانید روی دشمنان خود فاتالیتی‌های مختلف پیاده کنید. درکنار گیم‌پلی خشن و هیجان‌انگیز، گرافیک فنی فوق‌العاده و موسیقی گوش‌نواز میک گوردون را اضافه کنید تا متوجه شوید بازی DOOM تا چه اندازه می‌تواند به‌عنوان یک اثر شوتر، سرگرم‌کننده ظاهر شود.

بازی Middle-earth: Shadow of Mordor

  • سازنده و ناشر: مونولیث پروداکشنز / برادران وارنر
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که تاکنون نام مجموعه ارباب حلقه‌ها را به گوشش نشنیده باشد. مجموعه‌ کتاب‌هایی که به نویسندگی جی. آر. آر. تالکین هرکدام روایتی متفاوت از سرزمین میانه را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند و تاکنون تلاش‌های بسیاری برای بازآفرینی دنیای غنی آن در مدیاهای مختلف صورت گرفته است. از مجموعه‌ فیلم‌های پیتر جکسون گرفته تا بازی‌های ویدیویی که در سال‌های مختلف منتشر شده‌اند، هرکدام تلاش کرده‌اند تا مخاطبان را از نزدیک وارد دنیای این مجموعه کتاب کنند. در این بین بازی Middle-earth: Shadow of Mordor ساخته استودیو مونولیث از لحاظ داستانی در جایگاه خاصی قرار می‌گیرد که به‌خاطر اقتباس مستقیم سازندگان از کتاب‌ها، علاقه‌مندان می‌توانند از تجربه آن به‌شدت لذت ببرند.

داستان بازی درباره شخصیتی به‌نام تالیون است که همسر و فرزندش توسط نیروهای سائرون به‌قتل رسیده‌اند و او حالا قصد دارد به‌همراه روح الفی به‌نام Celebrimbor انتقام خانواده خود را بگیرد. بارزترین ویژگی شادو آو موردور را می‌توان سیستم نمسیس آن قلمداد کرد که سازندگان به‌واسطه آن هوش مصنوعی بازی خود را به‌رخ مخاطبان می‌کشند. برای مثال اگر شما در بازی با دشمنی روبه‌رو شوید و او از دست شما جان سالم به‌در ببرد، در مراحل بعدی همان‌طور که شما توانایی‌های خود را ارتقا داده‌اید و قوی‌تر شده‌اید، او هم حالا سیستم مبارزه خود را تغییر داده است و به‌مراتب با قدرت بیشتری در مقابل‌تان قرار می‌گیرد. شادو آو موردور درکنار داستان جذاب و گیم‌پلی درگیرکننده خود، از لحاظ جلوه‌های بصری تجربه‌ای لذت‌بخش برای بازیکنان مخصوصا طرفداران مجموعه‌ کتاب‌های تالکین به‌شمار می‌رود.

 

بازی‌هایی که در محل کار شما را از بی حوصلگی نجات می‌دهند

بی حوصله

1-اکسل شیپ (Excel Sheep)

وقتی بازی سرگرم‌کننده اکسل شیپ را انجام می‌دهید، ممکن است رئیستان فکر کند شما واقعا مشغول کار هستید. هدف این بازی که به صورت صفحات گسترده اکسل معمول طراحی شده، برگرداندن تمام گوسفندان پراکنده به داخل طویله‌شان است که به صورت نمودار میله‌ای نمایش داده شده است.

بقیه این مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.