بهترین بازی‌های پلی استیشن ۲ که می‌توانید برای پلی استیشن ۴ خریداری کنید

۸۲ بازديد

بر کسی پوشیده نیست که سونی در دوران پلی استیشن ۲، قدرتمندترین دوران تاریخ کنسول‌های گیمینگ خود را تجربه کرده است. دورانی که پر از بازی‌های نوستالژیک بوده و احتمالاً دل بسیاری از طرفداران برای آن‌ها تنگ شده باشد.

البته برای تجربه دوباره این بازی‌های نوستالژیک و کلاسیک نیاز نیست که کنسول قدیمی خود را پیدا کرده، خاک و خلش را تمیز کنید و با کلی دردسر به تلویزیون‌های امروزی متصلش کنید. فقط کافی است با استفاده از کنسول نسل هشتمی خود به بخش بازی‌های پلی استیشن ۲ فروشگاه سونی بروید تا بتوانید بازی‌های این کنسول را روی پلی استیشن ۴ خود تجربه کنید.

در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۲ که می‌توانید برای پلی استیشن ۴ خریداری کنید، آشنا کنیم. 

 Jak and Daxter Collection

خاطرات گیمینگ عده‌ای از ما با کراش باندیکوت عجین شده است اما نسل بعد از ما، با سری جک و دکستر ناتی داگ مشغول بودند. کالکشن جک و دکستر برای پلی استیشن ۴ شامل بازی‌های Jak and Daxter: The Precursor Legacy ،Jak II: Renegade ،Jak 3 و Jak X: Combat Racing می‌شود. مهم نیست کدام نسخه از این فرانچایز مورد علاقه شما بوده، این کالکشن یکی از بهترین تجربه‌ها در سبک پلتفرمر ادونچر را به شما ارائه می‌کند.

۹. Rogue Galaxy

این عنوان ساخته شده توسط استودیو Level-5 هنگام عرضه در بازارهای غربی به خاطر این که زیر سایه انتشار Final Fantasy 12 و لانچ پلی استیشن ۳ قرار گرفت، توجه زیادی را به خود جلب نکرد. خوشبختانه پلی استیشن ۴ این فرصت دوباره را برای این بازی خوش‌ساخت فراهم کرده تا مخاطبان بتوانند یک بازی اکشن نقش‌آفرینی فوق العاده، با طراحی چشم‌نواز و سیستم مبارزه جذاب را تجربه کنند.

 Siren

اگر در سال ۲۰۰۴ چیزی شما را به وحشت می‌انداخت، به احتمال زیاد حالا حتی بعد از ۱۶ سال نیز می‌تواند همان حس را در شما به وجود آورد. بازی Siren (که در بعضی کشورها با نام Forbidden Siren نیز شناخته می‌شود)، یک بازی ژاپنی در سبک وحشت است که حتی با نگاه به تصاویرش نیز می‌توانید به یاد کابوس‌های شبانه‌تان بیفتید. کسانی که جرئت تجربه این بازی را به خود می‌دهند، باید در روستای هانودا (Hanuda) به گشت و گذار بپردازند، به حل کردن معماها مشغول شوند و از دست روح‌هایی با نام شیبیتو (Shibito) فرار کنند.

۷. Fahrenheit

تا به حال از خود پرسیده‌اید دیوید کیج قبل از Heavy Rain چه اثری ساخته است؟ با این که Fahrenheit نخستین بازی ساخته شده توسط استودیو کوانتوم دریم نبود اما این اثر به عنوان اولین عنوانی شناخته می‌شود که به سبک داستان‌گویی تعاملی دیوید کیج جان داد. در این بازی نیز باید انتخاب‌هایی را انجام دهید که مرگ و زندگی شخصیت‌های داستان را رقم می‌زنند. آیا مردم واقعاً توسط موجودات شیطانی کنترل شده و اقدام به قتل می‌کنند؟ این شما هستید که باید این معما را حل کنید.

۶. Twisted Metal: Black

خیلی‌ها اعتقاد دارند که Twisted Metal: Black بهترین بازی در سبک مبارزه ماشین‌ها است که تا به حال ساخته شد؛ حتی با وجود این که سال‌ها از تاریخ عرضه‌اش برای پلی استیشن ۲ می‌گذرد. با بهره گرفتن از تجربیات ساخته‌های پیشین و افزودن داستانی جذاب با شخصیت‌های عجیب و غریب این سری، Twisted Metal: Black حتی امروزه نیز می‌تواند یک بازی سرگرم کننده به حساب آید.

۵. Resident Evil – Code: Veronica X

این بازی که در ابتدا قرار بود دنباله اصلی Resident Evil 2 باشد، ۳ ماه پس از وقایع این نسخه از سری رزیدنت ایول به وقوع می‌پیوندد. دنباله‌ای که سرنوشت راکون سیتی محکوم به فنا را به تصویر می‌کشد و بازیکنان را در نقش کلیر ردفیلد و برادرش، کریس، قرار می‌دهد تا دوباره با آمبرلا سرشاخ شوند.

۴. Red Dead Revolver

اگر می‌خواهید بدانید که ماجرای سری Red Dead از کجا آغاز شده، بهتر است به Red Dead Revolver سال ۲۰۰۴ سر بزنید. این بازی در دهه 1880 جریان دارد و بازیکنان را در نقش یک جایزه‌بگیر به نام رد هارلو قرار می‌دهد که قصد دارد انتقام مرگ والدینش را بگیرد. مطمئناً Red Dead Revolver را نمی‌توان با Red Dead Redemption 2 مقایسه کرد اما اگر از طرفداران سرسخت این فرانچایز هستید و می‌خواهید هر چیزی مرتبط به آن را تجربه کنید، این بازی را باید مد نظر بگیرید.

۳. Bully

Bully همان چیزی است که با ترکیب GTA و یک مدرسه حاصل می‌شود. شاید در این بازی نتوانید سوار ماشین شده و هر عابر پیاده‌ای را هدف بگیرید اما می‌توانید به عنوان جیمی هاپکینز سوار دوچرخه خود شده و با تیرکمان خود موجب آزار دیگران شوید. در نقش جیمی، بازیکنان باید در کلاس‌های مدرسه جدیدِ او شرکت کنند، شیمی یاد بگیرند و از همه چیز جذاب‌تر شروع به قلدری و شاخ و شانه کشیدن برای دیگر بچه‌ها و حتی مسئولان مدرسه کنند.

۲. Max Payne

فرانچایز ماتریکس خالق بولت‌تایم (BulletTime) در دنیای سینما است اما این Max Payne بود که چنین تکنیکی را وارد دنیای بازی‌های ویدیویی کرد. این اثر که سال‌ها از زمان خود جلوتر بود، یک تجربه نوآر و سینماتیک را در سبک شوتر سوم شخص ارائه می‌داد که تا به آن روز در مدیوم بازی‌های ویدیویی دیده نشده بود. قبل از این که مکس به برزیلِ آفتابی برود و لباس‌های رنگارنگ به تن کند، او در خیابان‌های تاریک و پر از برف نیویورک مشغول به بازپس‌گیری اعتبار خود و حل معمای قتل خانواده‌اش بود. اگر می‌خواهید بدانید داستان مکس پین از کجا شروع شده، باید به سراغ همین بازی بروید.

۱. Grand Theft Auto: The Trilogy

چرا منتظر تأیید و انتشار نسخه جدید سری GTA بنشینیم وقتی می‌توان دوباره سه نسخه از محبوب‌ترین نسخه‌های این سری، یعنی GTA 3 ،GTA: Vice City و GTA: San Andreas را تجربه کنیم؟ جادویی در این سه نسخه از سری بازی‌های GTA، مخصوصاً در GTA: San Andreas، وجود دارد که هر بازیکنی را تشنه تجربه دوباره آن‌ها می‌کند. به تجربه دوباره این سه ساخته فوق العاده اپن‌ورلد بنشینیم تا وقتی چشم بر هم گذاشتیم، نسخه جدید این سری در دستانمان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.