با این 6 بازی به کودکان خود صبر بیاموزید

معرفی بهترین بازی ها برای موبایل ، Pc ، پلی و...

با این 6 بازی به کودکان خود صبر بیاموزید

۱۰۶ بازديد
صبرکردن یعنی ظرفیت و توانمندی رویارویی با موقعیت‌های دشوار و به‌عبارتی برخورداری از توانایی و توانمندی بازگشتن از یک شرایط دشوار و ترمیم و بازسازی خود. کودکان صبور در برابر تنش، اضطراب و استرس آرامش بیشتری خواهند داشت. در واقع صبر وشکیبایی یکی از اساسی ترین مهات هایی است که یک کودک باید آن را از سوی والدین دریافت کند. داشتن مهارت صبر میتواند به کودکان کمک زیادی کند، آن ها اجتماعی تر، مهربان تر و آرام تر خواهند شد. در این مقاله به شما خواهیم گفت درست ترین شیوه آموزش صبر به کودکان با بازی چیست؟


زمان آموزش صبر به کودک

مزایای آموزش صبوری

۱- خودکنترلی کودکانی که با مفهوم صبوری آشنا شده‌اند نیز به‌تدریج بیشتر می‌شود و آنها بهتر می‌توانند در موقعیت‌های مختلفی که مطابق میلشان نیست خودشان را کنترل کنند

۲- کودکان صبور در محیط‌های آموزشی موفقیت بیشتری خواهند داشت.

۳- تاب‌آوری و صبوری به کودک می‌آموزد هر چیزی را می‌خواهد نمی‌تواند بلافاصله در اختیار خود داشته باشد. او باید احساس بدی و ناخوشایندی را هم تجربه کند.

۴- تجربه سختی و نارضایتی هم نیاز به صبوری دارد و به این معناست که بدون هیچ هیجان منفی‌ای می‌توان با شرایط نامناسب سازگار شد و با خوشحالی و هیجان مثبت پیش رفت. وقتی کودک یاد می‌گیرد به جای تحمل می‌تواند سازگاری را بیاموزد احساس بهتری هم خواهد داشت. «تحمل» همراه با تجربه هیجان منفی است؛ درصورتی که «سازگاری » با نوعی رضایت و هیجان مثبت همراه است که در نتیجه خود فرد هم کمتر آزار می‌بیند.

دلیل جیغ زدن کودک و ۱۲ کاری که والدین حتما باید انجام دهند

راهکارهای افزایش صبر در کودکان

۱- الگوی خوبی باشید.

کودکان الگوبردارهای خوبی هستند، او به رفتارها و واکنش های شما با دقت توجه میکند و از آن الگو میگیرد. اگر اولین واکنش شما به هر اتفاق ناخوشایندی، از دست دادن صبر و تحمل باشد او نیز آن را یاد گرفته و در شرایط مشابه مثل شما رفتار خواهد کرد. در واقع اگر شما به طور مکرر صبر و تحمل خود را از دست بدهید، یک رفتار منفی را تقویت می کنید و مجوز استفاده از آن را نیز برای فرزندتان صادر می کنید. پس اولین گام برای تقویت صبر کودک، تقویت صبر در خودتان است.

۲- اجازه دهید انتظار بکشد.

شاید اولین تمرین برای آموزش کودک برای صبور بودن انتظار کشیدن برای خواسته هایش است. اجازه بدهید فرزندتان احساس ناخوشایند انتظار را تجربه کند؛ چون این یک تغییر بزرگ و مهم است». به فرزندتان کمک کنید که بی‌صبری خودش را مدیریت کند.

۳- بازی کردن

به چالش کشیدن صبر و حوصله، یکی از روش های آموزش آن است. برای مثال پازل ها گزینه های خوبی برای آموزش صبر به کودک است. به او بگویید در صورت حل پازل به او جایزه خواهید داد. کاشتن گل و گیاه و یا بزرگ کردن یک حیوان خانگی هم، بهترین تمرین برای صبر می باشد چون کودک می آموزد با مراقبتی که همراه با صبر و حوصله است می تواند موجودی را پرورش دهد.

۴- به قول هایتان پایبند باشید.

در صورتی که به کودکان قول داده اید به آن پایبد باشید. زمانی که به قول تان عمل می کنید کودک متوجه می شود که اگر صبر داشته باشد وعده های گفته شده انجام خواهند شد اما اگر به قولتان عمل نکنید زمانی که دفعه بعدی از کودک تان بخواهید که صبور باشد او دیگر این کار را انجام نخواهد داد.

نشانه عزت نفس پایین کودک و ۱۲ راهکار افزایش آن

۵- آموزش بیان احساسات

در شرایطی که کودکتان عصبی و ناراحت است به او آموزش دهید که با آرامش و بدون فریاد زدن و با استفاده از بیان و رفتار مناسب تری نیزمی تواند احساسش را بروز دهد. این آموزش با واکنش درست شما امکان پذیر خواهد بود. برای کسب نتیجه بهتر، توصیه می کنیم آزادی عمل و حق انتخاب به او بدهید، وقتی برای رسیدن به خواسته اش صبر و حوصله نشان داد، با مهربانی تشویقش کنید و بگوئید قدردان این رفتار خوب او هستید ولی اگر جیغ و فریاد کرد، به او توجه نکنید و بگوئید این رفتار او را ارزشمند نمی دانید و هرگز پاسخش نخواهید داد.

۶- توضیح دادن مفهوم زمان

لازمه یادگیری صبر دانستن مفهوم زمان است. کودک، زمان های قراردادی ما بزرگسالان را متوجه نمی شود. برای کودک خردسال خود که با مفهوم ساعت آشنایی ندارد از مفاهیم ساده تر استفاده کنید. مثلا به اوبگویید زمانی که برنامه کودک تمام شد با تو بازی خواهم کرد.

بهترین بازی ها و فعالیت ها آموزش صبر

۱- بازیهایی مثل مارو پله،منچ،شطرنج و…جزء بهترین بازیهای تخته ای هستند که به کودک شما صبر و نوبتی بودن را آموزش میدهد.

۲- پرورش گیاه باعث تقویت صبر می‌شود. یک بذر برای رشد، به مدت تقریبا زیادی نیاز دارد و رسیدگی به این گیاه در طول رشد، به آموزش صبر در کودکان کمک می‌کند.

۳- در هنگام آشپزی، از فرزند خود کمک بگیرید و او را در جریان کار قرار دهید. آشپزی کردن یکی از فعالیت‌های لذت بخش برای کودکان است که در عین حال صبوری را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

۴- ماهیگیری کردن یکی از فعالیت‌هایی است که به صبر بسیار زیادی نیاز دارد. برای گرفتن یک ماهی کوچک، به مدت زمان زیادی نیاز می‌باشد. همچنین برای انجام ماهیگیری لازم است که کودک با والدین خود وقت بگذراند و این کار به ایجاد روابط مستحکم میان آن‌ها کمک می‌کند.

ویدیوی آموزش چند بازی عالی برای صبور کردن کودک

 

نتیجه

یکـی از عمـده تریـن مشـکل افـراد در زندگـی شـتاب زدگـی، بـه طـور تکانشـی تصمیـم گرفتـن در شـرایط حسـاس زندگـی اسـت. تکانشـی عمـل کـردن موجـب شکسـت در تصمیـم گیـری هــای روزانــه میشــود. بــه همیــن جهــت اســت کــه آمــوزش صبــر بــه کــودکان از همــان اوایــل دوران کودکــی لازم وضــروری اســت. کودکان به طور طبیعی تمایل ندارند که صبور باشند و می فهمید که انتظار در صف و یا نشستن هنوز هنگام بیرون بردن از آنها برای صرف شام در یک رستوران فانتزی می تواند کمی مشکل باشد. این وظیفه شما است که به اوکمک کنید تا با مفهوم صبر آشنا شود.

علت لجبازی در کودکان، تعریف روانشناسی و ۱۰ روش درمان موثر

روش ساخت کاردستی با خمیر بازی (و تهیه خمیربازی خانگی)

در این مطلب روش ساخت خمیر بازی در خانه و همچنین بهترین راه های ساخت کاردستی با خمیر بازی آموزش داده شده است و به راحتی می توانید آنها را در خانه امتحان کنید.

روش سریع و آسان ساخت خمیر بازی را امتحان کنید و از آن لذت ببرید. همچنین یاد بگیرید که چگونه در خانه با استفاده از خمیر بازی، کاردستی درست کنید و بچه ها را در طول روز سرگرم نگه دارید! ایده های مختلفی برای کار با خمیر بازی وجود دارد که به تقویت خلاقیت و تخیل کودکان کمک می کند. بازی با این خمیرهای رنگارنگ، موجب آزاد سازی خلاقیت درونی کودکان می شود و همین امر به تقویت تفکر خلاق در آنها کمک می کند. علاوه بر این به تقویت عضلات دست و انگشتان کوچک کودکان کمک می نماید.

در حقیقت خمیر بازی محبوبیت زیادی در بین اسباب بازی ها پیدا کرده است و جالب تر اینکه این بازی برای کودکان و بزرگسالان بسیار آرامش بخش است و به رفع استرس کمک می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.