بهترین بازی های استراتژیک 2020 و 2019 برای کامپیوتر، PS4 و Xbox

معرفی بهترین بازی ها برای موبایل ، Pc ، پلی و...

بهترین بازی های استراتژیک 2020 و 2019 برای کامپیوتر، PS4 و Xbox

۸۳ بازديد

 



بازی های استراتژیک از جمله بازی‌های محبوبی هستند که طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارند. در این مقاله بهترین بازی های استراتژیک را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

 

از جمله ژانرهای متفاوت و در عین حال محبوب در بازی‌های رایانه‌ای، ژانر استراتژیک است که همواره لذت خاص خود را داراست. این لذت از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و می‌تواند در قالب توانایی برنامه‌ریزی، مدیریت عوامل گوناگون و همچنین استفاده از تاکتیک‌های گوناگون قرار گیرد. بازی های استراتژیک خوب از جمله‌ بازی‌هایی هستند که در صورت انجام دادن وظایفتان در آن‌ها بسیار پاداش‌دهنده محسوب می‌شوند. البته ژانر استراتژیک نیز صرفا به دسته خاصی از بازی‌ها محدود نمی‌شود و انواع مختلفی دارد؛ از شبیه‌سازی تمدن شهری گرفته تا جنگ و رویارویی قلعه‌ها در قرون وسطی. در این راستا بر آن شدیم تا تعدادی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، Xbox و پلتفرم‌های دیگر را برایتان گردآوری کنیم. با ما باشید تا بهترین بازی های استراتژیک را با یکدیگر بررسی کنیم.

بازی‌های استراتژی یکی از بخش‌های حیاتی میراث رایانه‌های شخصی هستند. چه یک استراتژی همزمان (Real Time) باشد یا چه یک استراتژی نوبتی. این‌گونه بازی‌ها شما را در یک سناریو بسیار منحصر به فرد قرار می‌دهند تا بر امپراطوری خود حکم‌ فرمایی کنید، کنترل نژاد دلخواه خود را در دست بگیرید و به عنوان یک ارتشبد، سوار نظام خود را در مقابل نیروها و دیوارهای دفاعی دشمن راهنمایی کنید. خیلی از ما عاشق آن‌ها هستیم اما بین تمامی این استراتژی‌ها، چند اثر برتر وجود دارند که یک سر و گردن از دیگر هم سبک‌های خود بالاتر هستند.

 

Endless Legend یک بازی پر زرق برق است که دیدن و بازی کردن آن لذت خواهید برد

Endless Legend 

سازنده: امپلیتود استودیو

ناشر: آیسبرگ اینتراکتیو

پلتفرم: مایکروسافت ویندوز

سال انتشار: ۲۰۱۴

افسانه بی‌پایان، یک استراتژی فانتزی و نوبتی است که به سبک 4X* مشهور است. این بازی توسط استودیو امپلیتود برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ کمپانی آیسبرگ آن را منتشر کرد. هشت نژاد در بازی وجود دارند که به وسیله یکی از آن‌ها باید بر جهانی به نام ‘Auriga’ چیره شوید و حکم‌فرمایی کنید. برای پیشروی در بازی هم می‌توان از راه سیاست نفوذ کرد یا قادر هستید با جنگ و خون‌ریزی هدف خود را عملی کنید. در این میان ساخت تکنولوژی‌های جدید، کاوش سرزمین‌های جدید و احداث شهرهای جدید از جمله کارهایی است که باید انجام دهید. دریافت نمرات بسیار قابل قبول از جمله ۸۹ از ۱۰۰ توسط PC Gamer US و ۸ از سوی گیم‌اسپات شکی را باقی نگذاشت که Endless Legend یکی از بهترین استراتژی‌های نوبتی در دنیای رایانه‌های شخصی است. یک بازی عمیق و متمایز همراه با حزب‌ها و دسته‌های نامتقارن مجذوب کننده، قهرمان‌های گوناگون، سوالات و عجایبی برای کشف و پی بردن به آنها و خیلی چیزهای عالی دیگر؛ البته گرافیک و جلوه‌های بصری خوب بازی را هم در کنار این موارد قرار دهید.

* 4X نام سبکی از بازی‌های استراتژی نوبتی است که با کنترل یک امپراطوری در آن، کاوش (eXplore)، توسعه (eXpand)، استثمار (eXploit) و منهدم کردن نژاد حریف (eXterminate) صورت می‌گیرد.

 در اولین نگاه شاید بسیار خواب‌آور باشد، اما امتحان کنید تا لذت بازی را متوجه شوید

Neptune’s Pride 

سازنده: آیرون هِلمِت

ناشر: آیرون هِلمِت

پلتفرم: رایانه‌های شخصی

سال انتشار: ۲۰۱۳

به همان اندازه که یک بازی استراتژی دارای تجارب اجتماعی است، Neptune’s Pride نیز دوست و غریبه را رو به روی یکدیگر برای مبارزه و تصاحب کهکشان قرار می‌دهد. قوانین بازی ساده است: ستاره‌هایتان را پیشرفته کنید و سفینه‌های فضایی خود را بسازید، سپس با آن‌ها به ستاره‌های بیشتری تجاوز کنید و صاحب آن‌ها شوید. این بازی نیز جزو استراتژی‌های 4X محسوب می‌شود که تمرکز بسیار زیادی در اجرای کارها توسط سیاست را طلب می‌کند. سیاست در بازی توسط صحبت‌های شما با دیگر بازیکنان توسط پیام‌های خصوصی صورت می‌گیرد که در آخر یا منجربه شروع جنگ می‌شود یا با یکدیگر کنار می‌آیید، در اصل هدف اصلی شما بحث و گفت و گو با دیگر بازیکنان است و سپس جنگ و خون‌ریزی. هر ستاره‌ای که فتح و کنترل می‌کنید، سفینه‌های بیشتری به صورت خودکار شروع به ساخته شدن می‌کنند. با پول می‌توان به پیشرفته‌سازی آیتم‌ها پرداخت و با تحقیقات بیشتر، به تکنولوژیِ‌های جدیدتر دست یافت. یک بازی ساده که در عین حال یک درام جالب را در خود گنجانده است.

 

بله، بسیار قدیمی است اما زمانی بهترین بود

Command & Conquer: Red Alert 

سازنده: وست‌وود

ناشر: الکترونیک آرتز، ویرجین اینتراکتیو، سونی کامپیوتر

پلتفرم: مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن، آی‌اُ‌اس، داس

سال انتشار: ۱۹۹۶

یکی از برترین سری بازی‌های مجموعه Command & Conquer که توسط استودیو وست‌وود ساخته شد و در سال ۱۹۹۶ به وسیله ویرجین اینتراکتیو برای رایانه‌های شخصی و شرکت سرگرمی‌های سونی برای پلی‌استیشن عرضه شد. در آن سال‌ها، بازی‌های استراتژی بسیار ساده ولی در عین حال بسیار دلچسب بودند و Red Alert نیز از این قاعده مستثنا نبود. جایی که شما باید در ابتدای کار خود یک مرکز تکنولوژی می‌ساختید و با ۲۵ عدد تانک به سوی مقر دشمن حمله می‌کردید. تعادل میان خوب و بد این بازی توسط نیروهای جماهیر شوروی و متحدین (انگلستان، فرانسه، ژاپن و..) برقرار شده است. درست است که نمی‌توان این بازی را با هم سبک‌های جدید خود مقایسه کرد اما همچنان ارزش بازی کردن و تجربه آن را دارد.

 

اگر به تیم خود اهمیت ندهید بازنده خواهید بود

XCOM: Enemy Within 

سازنده: فایراکسیس

ناشر: 2K گیمز

پلتفرم: اندروید، مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، مک، لینوکس

سال انتشار: ۲۰۱۳

Enemy Within یکی از بسته‌های الحاقی بازی XCOM: Enemy Unknown است. این بازی که جزو استراتژی‌های نوبتی قرار می‌گیرد یک درگیری نظامی بین انسان‌ها و موجودات بیگانه را دنبال می‌کند. این بسته را می‌توان کامل کننده بازی Enemy Unknown دانست که موارد بسیاری را به این بازی اضافه می‌کند. از جمله گیم‌پلی جدید، دشمن‌ها، ربات‌ها و منابع جدید جزو این تغییرات اضافه شده در بازی هستند. این بازی اساسا یک بازی اکشن گروهی است، جایی که باید به اعضای گروه خود اهمیت دهید. یکی از نکات برتر این بازی این است که باید نسبت به انتخاب‌ها و تصمیمات خود واقف و پایبند باشید، در غیر این صورت بیگانه‌ها دنیا را تسخیر می‌کنند.

Galactic Civilizations 2 

سازنده: استارداک

ناشر: استارداک، پارادک اینتراکتیو

پلتفرم: مایکروسافت ویندوز

سال انتشار: ۲۰۰۶

اگر همیشه به دنبال این بودید که به وسیله ارتشی از افراد و سفینه‌های قابل شخصی‌سازی بتوانید فضا را تسخیر کنید، Galactic Civilization 2 بازی استراتژی ساخت شده مختص شما است. یک بازی هوشمند با هوش مصنوعی خلاق و دنیایی بزرگ که چندین هفته برای تکمیل آن وقت نیاز است. بازی در قرن ۲۳ رخ می‌دهد، زمانی که چندین گروه از تمدن بیگانه‌ها در تلاش برای فتح کهکشان هستند و با خونریزی، سیاست، نفوذ یا تکنولوژی سیاره به سیاره خواهان فتح همه چیز هستند. شما باید بالانس و برابری را بین اقتصاد، تکنولوژی، سیاست، فرهنگ و قدرت نظامی برقرار کنید. چیزی شبیه به سری بازی‌های Civilization اما با مقیاس و ژرفایی بزرگ‌تر. Galactic Civilizations II موفق به دریافت جوایزی از سوی گیم‌اسپات، گیم‌اسپای و IGN شد و در دو هفته اول عرضه خود بیش از ۵۰۰۰۰ نسخه در فروشگاه‌ها سرازیر شد و می‌توان گفت به عنوان یک بازی مستقل، موفقیت بسیار زیادی نصیب سازندگان این بازی یعنی استودیو استارداک شد.

 

پیشرفت و توسعه، جنگ و مبارزه، دانش و تحقیق همه و همه در یک بازی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.