2 پرمخاطب ترین بازی پلی استیشن 4 برای خرید آنلاین
بازی The Last of Us Part II
The Last of Us Part II، ساخته استودیوی بازیسازی Naughty Dog و منتشر شده توسط Sony Interactive Entertainment، یکی از تحسینبرانگیزترین و بحثبرانگیزترین بازیهای نسل اخیر است که برای کنسول پلیاستیشن ۴ در ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد.
این بازی دنبالهای بر The Last of Us (2013) است و داستانی پیچیده و عمیق را روایت میکند که پیرامون تمهای انتقام، از دست دادن، و اخلاقیات انسانی میچرخد. بازی از لحاظ گرافیکی یکی از برترین آثار زمان خود محسوب میشود و با جزئیات بصری فوقالعاده، محیطهای پویا و واقعگرایانه و انیمیشنهای روان، تجربهای بینظیر و کاملاً غوطهورکننده را برای بازیکنان فراهم میکند. این بازی همچنین دارای صداگذاری و موسیقی متن بینظیری است که توسط گوستاوو سانتائولالا ساخته شده و به ایجاد جو و احساسات بازی کمک شایانی میکند.
داستان The Last of Us Part II پیرامون شخصیت الی، دختری جوان که در دنیایی پساآخرالزمانی بزرگ شده، جریان دارد. این دنیای تخریبشده توسط یک ویروس قارچی که انسانها را به موجوداتی وحشی و خطرناک تبدیل میکند، به تصویر کشیده شده است.
در این نسخه از بازی، بازیکنان کنترل الی را به عهده دارند که حالا ۱۹ ساله است و در پی انتقام از کسانی است که دوست عزیزش جوئل را به قتل رساندهاند. داستان بازی به شکل موازی از دیدگاههای مختلف روایت میشود و بازیکنان را با شخصیتهایی مانند ابی، دختری از گروه مخالف، آشنا میکند. این روایت چندگانه و پیچیده باعث میشود بازیکنان به طور مداوم درگیر تصمیمات اخلاقی دشوار و احساسات متضاد شوند، که این امر به عمق و پیچیدگی داستان بازی میافزاید.
یکی از نقاط قوت بزرگ The Last of Us Part II، توسعه شخصیتها و تعاملات میان آنها است. الی به عنوان شخصیت اصلی، تغییرات و رشد زیادی را تجربه میکند و بازیکنان را به دنیای درونی و مبارزات احساسی او نزدیک میکند. همچنین، شخصیت ابی به عنوان یک ضدقهرمان معرفی میشود که بازیکنان ابتدا از او متنفرند، اما با گذر زمان و آشکار شدن انگیزهها و پسزمینه او، نوعی همدلی و درک نسبت به او پیدا میکنند. این عمق در توسعه شخصیتها و تعاملات بین آنها باعث میشود که داستان بازی تأثیر عمیقی بر بازیکنان بگذارد و آنها را به تفکر وادارد.
گیمپلی The Last of Us Part II ترکیبی از مبارزات تنبهتن، تیراندازی و حل معماهای محیطی است که همگی به شکل بینقصی با هم ترکیب شدهاند. سیستم مبارزهای بازی بسیار واقعگرایانه و خشن است و بازیکنان را به استفاده از استراتژی و برنامهریزی دقیق تشویق میکند.
محیطهای بازی بسیار گسترده و پیچیده هستند و بازیکنان را به جستجو و کشف منابع و تجهیزات مورد نیاز برای بقا و ارتقاء شخصیتها تشویق میکنند. همچنین، دشمنان بازی دارای هوش مصنوعی پیشرفتهای هستند که باعث میشود هر نبرد چالشبرانگیز و غیرقابل پیشبینی باشد. این سیستم مبارزهای پیشرفته و محیطهای پویا به همراه داستان عمیق و تأثیرگذار، تجربهای بسیار منحصر به فرد و هیجانانگیز را برای بازیکنان به ارمغان میآورد.
موسیقی و صداگذاری The Last of Us Part II نیز یکی دیگر از جنبههای برجسته بازی است که به شکل بینقصی با داستان و گیمپلی هماهنگ شده است. موسیقی متن بازی توسط گوستاوو سانتائولالا ساخته شده که با استفاده از ترکیبی از سازهای بومی و الکترونیک، جو و احساسات منحصر به فردی را برای بازی خلق کرده است. این موسیقی در لحظات کلیدی بازی به شکل هوشمندانهای استفاده میشود و به تقویت احساسات و تأثیرات داستان کمک میکند. صداگذاری شخصیتها نیز با اجرای بینظیر تروی بیکر (جوئل) و اشلی جانسون (الی) به شکلی زنده و واقعی انجام شده است که باعث میشود بازیکنان به شخصیتها و داستان بازی بیشتر ارتباط برقرار کنند.
The Last of Us Part II همچنین به بررسی تمهای عمیق و پیچیدهای مانند انتقام، بخشش، و عواقب خشونت میپردازد. بازی به طور مداوم بازیکنان را با تصمیمات اخلاقی دشوار و پیامدهای آنها مواجه میکند و این امر باعث میشود که بازیکنان به تفکر و تأمل درباره رفتارها و تصمیمات خود بپردازند. این تمها و پیامهای عمیق به همراه داستان پیچیده و شخصیتهای چندلایه، تجربهای فراتر از یک بازی معمولی را برای بازیکنان فراهم میکند و آنها را به سفری احساسی و فلسفی میبرد.
بازی God of War (2018)
God of War (2018) که توسط Santa Monica Studio توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است، یکی از برجستهترین و موفقترین بازیهای این نسل محسوب میشود. این بازی به عنوان یک بازسازی و دنباله بر سری اصلی God of War، داستان کریتوس، جنگجوی اسپارتایی خشمگین، را در یک جهان اساطیری نورس به تصویر میکشد. God of War (2018) با تغییراتی عمده در گیمپلی و روایت، توانست تجربهای تازه و عمیقتر را به بازیکنان ارائه دهد. کریتوس که اکنون با پسر نوجوانش آترئوس همراه است، به سفری پرماجرا و پرخطر در سرزمینهای سرد و برفی نورس میپردازد تا خاکستر همسر مرحومش را از بلندترین قلهی دنیا به هوا بفرستد. این سفر، که در ابتدا ساده به نظر میرسد، به تدریج پیچیدهتر و چالشبرانگیزتر میشود و پدر و پسر را با خطرات و موجودات اساطیری مختلفی مواجه میکند.
یکی از برجستهترین تغییرات در God of War (2018) دوربین بازی است که از دید سوم شخص و با زاویهای نزدیک به پشت کریتوس ارائه میشود. این تغییر به بازیکنان امکان میدهد تا بیش از پیش با شخصیتها و محیطهای بازی ارتباط برقرار کنند. گیمپلی بازی نیز دچار تحولات عمدهای شده است؛ کریتوس اکنون به جای زنجیرهای معروف خود، از تبر لویاتان استفاده میکند که قابلیت پرتاب و بازگشت به دست او را دارد. این تبر، که میتواند به سطوح مختلف یخزدگی و انفجاری دست یابد، ابزاری بسیار متنوع و کارآمد در مبارزات و حل معماهای بازی است. علاوه بر تبر، کریتوس از سپر و دستان خود نیز برای مبارزه استفاده میکند و بازیکنان باید از ترکیبهای مختلف حملات و دفاعها برای مقابله با دشمنان متنوع و چالشبرانگیز استفاده کنند.
طبق گفته سایت کاسپین آترئوس نیز نقش مهمی در گیمپلی بازی ایفا میکند. او به عنوان یک همراه هوشمند و مستقل، با تیرکمان خود به کریتوس کمک میکند و میتواند با جادوهای مختلفی دشمنان را تضعیف یا کنترل کند. بازیکنان میتوانند دستورات خاصی به آترئوس بدهند و از تواناییهای او برای حل معماها و پیشبرد داستان استفاده کنند. رابطهی بین کریتوس و آترئوس یکی از محورهای اصلی داستان است و تکامل این رابطه، با تمام پیچیدگیها و چالشهایش، به یکی از جذابترین جنبههای بازی تبدیل شده است.
گرافیک بازی God of War (2018) فوقالعاده است و محیطهای بازی با دقت و جزئیات زیادی طراحی شدهاند. از جنگلهای سرسبز و کوههای پوشیده از برف گرفته تا غارهای تاریک و معابد باستانی، هر محیطی حس و حال خاص خود را دارد و بازیکنان را به دنیایی خیالی و اساطیری میبرد. نورپردازی و افکتهای ویژه نیز به ایجاد جوی زنده و پویا کمک میکنند و تجربهای بصری بینظیر را ارائه میدهند. موسیقی متن بازی که توسط بیر مککرری ساخته شده، با ترکیبی از سازهای بومی و ارکسترال، به شکل بسیار زیبایی با تمها و وقایع بازی هماهنگ است و حس و حال لحظات مختلف را به خوبی منتقل میکند.