معرفی بهترین بازی های ترسناک

معرفی بهترین بازی ها برای موبایل ، Pc ، پلی و...

معرفی بهترین بازی های ترسناک

۷۹ بازديد
بازی های ترسناک یا اصطلاحاً ژانر Horror، هم از نظر موضوعی و هم از نظر سبک و سیاقی که از طریق آن، به القای حس وحشت در بازیکن می‌پردازند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. گاهی این بازی‌ها با داستان‌های تأثیرگذار و فلسفه‌ی خاصی که در ساختار خود به کار می‌گیرند، مخاطب را تا مدت‌ها درگیر مفاهیم پیچیده و روانشناختی خود می‌سازند. این موضوعات، ممکن است از برخی مشکلات اجتماعی – فرهنگی گرفته تا مسائل مختلف روانشناخی و یا هر موضوعی که مناسب برای ایجاد حس اضطراب و تزریق آدرنالین در رگ‌های مخاطب باشد را شامل شده باشند. گاهی اوقات نیز مسئله ساده‌تر از این حرف‌ها بوده و احساس ترس و هیجان تنها با دسته‌ای از زامبی‌ها که با یک اره برقی شما را دنبال می‌کنند، به مخاطب ارائه شود. در این مطلب قصد داریم تا به شماری از بهترین بازی های ترسناک تاریخ نگاهی داشته باشیم.


معرفی بازی موبایل Detention؛ اسرار هولناک یتیم‌خانه تایوانی

Detention

  • استودیو: Red Candle Games
  • مناسب سنین: +۱۶
  • قیمت: ۴ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اثر ترسناک روایتی است که بازی آن را تعریف می‌کند. بازی Detention مربوط‌به حکومت نظامی کشور تایوان در سال ۱۹۶۰ است و شما در بازی کنترل دو دانش آموز را بر عهده دارید که برای کشف یک حقیقت وارد یتیم خانه‌‌ای قدیمی می‌شوند. پس از ورود به این یتیم‌ خانه طولی نمی‌کشد که متوجه حبس شدن خود در این مکان می‌شوند. حال باید با بررسی سرنخ‌ها راهی را برای خروج از این مکان عجیب پیدا کنند.

اگر از علاقه‌مندان آثار شرقی باشید قطعا متوجه تم گرافیکی و همچنین فضا سازی شرقی بازی می‌شوید که کمک بسیار زیادی در القای حس ترس به مخاطب می‌کند. تیم سازنده با طراحی دقیق یک محیط ترسناک توانسته جو حاکم بر بازی را تا انتهای آن همراه مخاطب کند. همچنین موسیقی‌های بازی که تلفیقی از "ساز آسیایی" و "راک" است، حس عجیب بازی را دو چندان می‌کند.

گیم‌پلی بازی در سبک اشاره و کلیک است و با این روش باید کاراکتر خود را کنترل و همینطور با آیتم‌ها و پازل‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. این بازی هم‌اکنون با قیمت ۴ دلار در گوگل پلی در دسترس است و می‌توانیم آنرا یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید بدانیم.

 


 

معرفی بازی موبایل Into the Dead 2

In To The Dead 2

  • استودیو: Prodigy Design Limited
  • مناسب سنین: +۱۸
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۲ استودیوی Prodigy Design Limited با انتشار نسخه اول بازی In to The Dead توجه‌ بسیاری از گیمرهای موبایل را به سمت خود جلب کرد. این بازی با قرار دادن گیمر در یک محیط بزرگ و پر از زامبی هیجان زیادی را به مخاطب منتقل می‌کرد. پنج سال پس از عرضه‌ی موفق نسخه‌ی اول، آن‌ها با انتشار نسخه‌ی دوم بازی گیمرها را بار دیگر جذب خود کردند. بازی In to The Dead 2 روایتگر جیمز شخصیت اصلی بازی است که به‌دنبال حادثه‌ای که در مسیر خانه‌اش رخ می‌دهد باید مسیر طولانی‌ای را برای پیدا کردن همسر خود طی کند.

تیم سازنده با خلق گرافیک بصری جذاب و خیره کننده تجربه متفاوتی را برای گیمرهای موبایل ارائه کردند. بازی از همه‌ لحاظ نسبت به نسخه‌ی اول پیشرفت گرافیکی داشته و اگر In to The Dead را تجربه کرده باشید، کاملا به این موضوع پی خواهید برد. همچنین موسیقی بازی نیز بسیار جذاب کارشده و اگر با هندزفری بازی کنید تجربه جالبی را در In To The Dead 2 که یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید است خواهید داشت.

گیم‌پلی بازی نیز با حفظ ویژگی‌های خوب نسخه‌ی اول و اضافه‌ کردن چندین المان جذاب دیگر مانند سگی که در اوایل بازی آن را به‌دست‌ می‌آورید تجربه‌ی جذابی را برای شما فراهم می‌کند. کاراکتر شما به‌صورت خودکار حرکت می‌کند و شما باید با شلیک و حرکات به موقع تا انتهای هر مرحله زنده بمانید. سگ شما می‌تواند در چندین قسمت از هر مرحله جان شما را از حملات زامبی‌ها نجات دهد که یک المان جدید و جذاب این نسخه است. یکی از موارد خوب بازی تنوع در مرحله است که کمک زیادی را در عدم تکراری شدن بازی می‌کند.

 

(Five Night at Freddy's (Series

  • استودیو: Scottgames
  • مناسب سنین: +۱۲
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: اولین نسخه در سال ۲۰۱۴

بازی Five Nights at Freddy's یکی از آثاری است که با انتشار نسخه‌ی اول خود طرفداران بی‌شمار سبک وحشت را به سمت خود جذب کرد. در هر یک از نسخه‌های بازی شما در نقش یک کاراکتر در یک محیط بسته قرار می‌گیرد و باید مراقب حملات ناگهانی عروسک‌های شیطانی باشید. به‌عنوان مثال داستان نسخه‌ی اول بازی در رابطه یک  پیتزا فروشی به نام فردی فزبر بود که بازیکن‌ها باید به‌عنوان نگهبان، شب را در آن سپری می‌کردند. در این رستوران عروسک‌های مکانیکی ترسناکی وجود دارند که در شب به حرکت در‌می‌آیند و هدف اصلی بازیکن‌ها این است که دوربین‌های مداربسته‌ی پیتزا فروشی را چک کنند تا با مشاهده‌ی حرکات این موجودات ترسناک، خود را از خطر آن‌ها در امان نگه دارند.

گرافیک بازی در هر نسخه پیشرفت‌‌هایی داشته است و صداگذاری نیز اهمیت زیادی در این سری دارد. درواقع اگر صداگذاری در این سری به خوبی کار نمی‌شد شاید هرگز موفقیت‌های فعلی را کسب نمی‌کرد. این موضوع را می‌توان در لحظاتی که گرفتار این عروسک‌های می‌شوید به خوبی حس کنید! مهم‌ترین فاکتور ترساندن در این سری جامپ اسکرهای به‌شدت وحشتناک آن است.

گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت اشاره و کلیک است و شما با انتخاب مانیتور و جابه‌جا شدن بین دوربین‌ها قسمت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. همینطور می‌توانید درهای کابین خود را ببندید که شرایط خاص خود را دارد. البته در برخی دیگر از نسخه‌های این بازی ترسناک باید بین اتاق‌های مختلف جابه‌جا شوید که به مراتب قضیه را ترسناک‌تر می‌کند. مجموعه Five Night at Freddy's بدون‌شک یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید است که هر عاشق بازی ترسناک پیشنهاد می‌دهیم.

 

معرفی بازی موبایل The Coma: Cutting Class؛ اتفاق ناگوار در مدرسه

The Coma: Cutting Class

  • استودیو: Devespresso Games
  • مناسب سنین: +۱۲
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

The Coma: Cutting Class یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک اندروید داستان محوری است که به‌تازگی نسخه‌ی دوم آن منتشر شده است. شما در این بازی کنترل دانش آموزی به نام یانگو را بر عهده دارید که در مدرسه‌ای مشغول به تحصیل است. در یک روزها او در مدرسه متوجه خودکشی یکی از دانش آموزان می‌شود اما این تنها اتفاق عجیب آن روز نیست و پس از ورود به کلاس و صحبت با معلم خود درحالی بهوش می‌آید که تنها و همه جا تاریک است.

گرافیک بازی به‌صورت کارتونی و جزئیات زیادی را در خود دارد. این موضوع از شخصیت‌ها بازی گرفته تا طراحی جذاب محیط اطراف آن که همگی به حس ترسناک شدن بازی کمک می‌کنند. موسیقی نیز یک عامل مهم در یک بازی ترسناک است که در The Coma: Cutting Class به خوبی توانسته از آن بهره برده و گیمر را در لحظات مختلف دچار استرس ‌کند.

در گیم‌پلی شما با دکمه‌هایی که پایین صفحه‌ قرار دارند باید کاراکتر را به طرفین کنترل ‌کنید. در حالت عادی کاراکتر به‌صورت آرام حرکت می‌کند ولی شما می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی دویدن آن را به حالت سرعتی در بیاورید. شما می‌توانید در حین حملات دشمن خود جا خالی دهید یا با پیدا کردن کمدی در آن پنهان شوید. همچنین برای دویدن نیازمند انرژی هستید که باید نوشابه‌های انرژی‌زا را در گوشه و کنار مدرسه پیدا کنید.

 

  • معرفی بازی موبایل Dead by Daylight Mobile؛ فرار از شکارچی انسان

Dead by Daylight Mobile

  • استودیو: Behaviour Interactive
  • مناسب سنین: +۱۸
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

Dead by Daylight Mobile یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک اندروید است که شما را وارد یک رقابت پنج نفره آنلاین می‌کند که یک نفر در نقش قاتل و چهار نفر دیگر بازمانده‌ها هستند. اگر شما در نقش یکی از بازمانده‌ها باشید باید به کمک دیگر بازیکنان موتورهای برق را روشن کنید تا دروازه برای فرار بازی شود. بازی در نقش قاتل هم جذابیت بیشتری دارد و باید جلوی فرار بازماندگان را بگیرید. به‌عنوان مثال می‌توانید با قرار دادن تله در مکان مناسب آن‌ها را گیرانداخته و روی قلاب‌های گوشت قرار دهید. هر زمان که این اتقاق رخ دهد، بازمانده‌ها فرصت کوتاهی را برای نجات هم تیمی خود دارند؛ زیرا از دست دادن او بازی را سخت‌تر می‌کند و می‌توان گفت بازی به‌شدت به کار گروهی وابسته است.

بازی از نظر گرافیکی در سطح خوبی قرار دارد و اگر آن را با بالاترین حالت تنظیمات اجرا کنید تجربه دلنشین و جذابی خواهید داشت. موسیقی نیز وظیفه‌ی خود را مخصوصا زمانی‌که در نقش بازمانده هستید بسیار خوب ایفا می‌کند و حس و حال اضطراب را کاملا به شما منتقل می‌شود.

گیم‌پلی در نقش بازمانده و قاتل کمی متفاوت است؛ در نقش بازمانده می‌توانید با کلید‌های سمت چپ صفحه‌نمایش کاراکتر خود را کنترل کنید و بعد از اینکه درکنار موتور برق قرار گرفته‌اید و با حل یک پازل کوچک و البته سرعتی‌ای آن را روشن کنید. از طرفی کنترل قاتل به مراتب آسان‌تر است شما می‌توایند به‌صورت مستقیم کنار بازمانده قرار گرفته و با دکمه مربوط آن را گرفته و در محل موردنظر آویزان کنید

 

Slender Man Dark Forest

  • استودیو: AGaming+
  • مناسب سنین: +۱۲
  • قیمت: ۱ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام اسلندرمن را در دنیای بازی‌های ویدیوی نشنیده باشد. سال ۲۰۱۲ با انتشار بازی Slender: The Eight Pages این کاراکتر شناخته  و از آن روز به بعد بازی‌های مختلفی را براساس این شخصیت ساخته و منتشر شد. موبایل نیز از این قاعده مستثنا نبود و با انتشار Slender Man Dark Forest مخاطب‌های این پلتفرم را نیز جذب خود کرد. در این نسخه مانند اکثر بازی‌های این مجموعه باید تعدادی کاغد مرموز را در یک جنگل مه گرفته و تاریک پیدا کنید. البته در این جنگل تنها نخواهید بود و با پیدا کردن اولین کاغذ، اسلندرمن هم به‌دنبال گیر انداختن شما می‌افتد. این موضوع با موسیقی هولناکی که دارد استرس عجیبی را به شما منتقل می‌کند.

از جایی که استودیوی AGaming+ تمرکز خود را برای توسعه آثار ترسناک گذاشته است به خوبی توانسته با طراحی یک جنگل متروکه حس دلهره را به مخاطب خود منتقل کند. موسیقی نیز از همان ابتدای بازی حس و حال متفاوتی دارد و با پیدا کردن اولین کاغذ این حس چندین برابر می‌شود و گاهی نیز به خاطر دلهره زیاد نمی‌گذارد، گیمر به درستی تمرکز کند.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اول شخص است و می‌توانید با دکمه‌های پایین صفحه کاراکتر خود را کنترل ‌کنید. وظیفه‌ی شما گشتن در محیط بازی و پیدا کردن کاغذهایی است که در گوشه کنار محیط قرار دارند. بازی اسکندر دارک فارست که یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید با پیدا کردن هر کاغذ اسلندرمن هم ترسناک‌تر از قبل می‌شود و کار را برای شما سخت می‌کند.

 

 

 

Paranormal Territory

  • استودیو: AGaming+
  • مناسب سنین: +۱۸
  • قیمت: ۱ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۶

بازی اندروید Paranormal Territory شما را در نقش مردی قرار می‌دهد که بعد از بازگشت از محل کار خود متوجه ناپدید شدن همسر و فرزند خود می‌شود. ظاهر خانه‌ مانند قبل نیست و اتفاقات عجیب و غریبی مانند پدیدار شدن ناگهانی متن‌هایی روی دیوار  یا عجیب‌تر از آن شبح‌های سیاهی هستند که در خانه گاه و بی‌گاه پرسه می‌زند. با کمی دقت در شبح‌ها متوجه شبیه بودن آن‌ها به همسر و فرزند خود می‌شوید. نکته‌ی جالب در رابطه با بازی زمانی‌که آن را به اتمام می‌رسانید با یک سری نکته مقدار شجاعت شما را در طول بازی را بیان می‌کند که در نوبه‌ی خود بسیار جذاب است.

گرافیک Paranormal Territory تا حد خوبی برای یک بازی موبایل مناسب است و اگر کمی در زمینه نور پردازی محیط که یکی از اصول اساسی برای یک بازی ترسناک است خوب عمل می‌شد، تجربه بهتری برای مخاطب ایجاد می‌کرد. موسیقی نیز یکی از اساسی‌ترین موارد یک بازی مخصوصا آثار ترسناک است که در این بازی ترسناک به اندازی کافی و حتی گاهی زیاد حس ترس را به مخاطب القا می‌کند. 

گیم‌پلی بازی بسیار ساده است شما با کنترل همیشگی بازی‌های موبایل کاراکتر خود را کنترل می‌کنید. بازی از نظر گیم‌پلی چالش خاصی را برای مخاطب ایجاد نمی‌کند و صرفا با باز و بسته کردن درها ختم می‌شود. اگر در گیم‌پلی بازی چالش‌هایی مانند معما‌ یا پیداکردن آیتمی وجود داشت قطعا برای مخاطب جذابیت بیشتری پیدا می‌کرد، اما هنوز هم می‌توانین این بازی را یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید بدانیم که ارزش تجربه‌کردن را دارد.

 


 

(The Walking Dead: (Series

  • استودیو: Telltale Games
  • مناسب سنین: +۱۸
  • قیمت: رایگان (خرید درون برنامه برای دیگر قسمت‌‌ها)
  • سال انتشار: ۲۰۱۲ برای فصل اول بازی

تل تیل گیمز (Telltale Games) یکی از استودیوهایی است که با طراحی بازی‌های اپیزودیک و داستان محور طرفداران بسیاری را جذب خود کرده‌ است. مجموعه‌ی The Walking Dead یکی از آثار این استودیو است که در ۵ فصل ساخته و به انتشار رسید. اولین فصل از این مجموعه در سال ۲۰۱۲ گیمر را در نقش "لی اورت" استاد دانشگاهی قرار می‌دهد که به‌ جرم قتل دستگیر شده است. در هنگام انتقال او به زندان در مسیر جاده تصادفی رخ می‌دهد و پس از مدتی در حالی بهوش می‌آید که دنیای اطراف اول به کلی تغییر کرده و تبدیل و به دنیایی پر از زامبی شده است. پس از مدتی او با دختر بچه‌ای به نام "کلمنتان" آشنا می‌شود که نقش بسیار مهمی در این مجموعه بازی دارد.

گرافیک بازی تم کارتونی و مخصوص به خودش را دارد و به اندازه‌ای جذاب است که بخواهید از برخی اشکالات آن چشم پوشی کنید. این تم گرافیکی در تمام بازی‌های این مجموعه و همینطور دیگر آثار این استودیو صدق می‌کند. موسیقی و همینطور صداگذاری کاراکترهای بازی بسیار خوب، دقیق و به یاد مادنی کار شده است و این موضوع در تمام لحظات بازی همراه گیمر است.

دوربین The Walking Dead که یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید فهرست ما است، به‌صورت سوم شخص است و شما با کنترل کاراکتر خود می‌توانید با آیتم‌ها و کاراکترهای دیگر ارتباط برقرار ‌کنید. همینطور در برخی از مواقع بازی و مخصوصا صحنه‌های اکشن باید از سیستم دکمه زنی سریع بازی استفاده کنید. اما مهم‌ترین المان بازی که نقش اساسی را در داستان بازی ایفا می‌کند سیستم انتخاب‌های شما است. برخی از دیالوگ‌های انتخابی شما تاثیر نسبی را در روابط کاراکتر می‌گذارد و این موضوع در انتخاب‌های حساسی مثل نجات یک نفر به اوج خود می‌رسد. به‌عنوان مثال، در قسمت‌هایی از بازی باید بین دو نفر فقط یک نفر را نجات دهید که مرگ هرکدام عواقب خاص خود را دارد. مورد جالب دیگر بازی اینکه پس از اتمام هرقسمت روحیات شما را در آن قسمت با درصدهایی نشان می‌دهد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.